ÄNTLIGEN!

Nu är det bara några timmar kvar tills skolan drar igång igen! Min morgondag kommer se ut så här:

06.00: Jag vaknar, duschar och klär på mig
06.30: Frukost - gröt med äppelmos och knäckebröd
07.00: Går igenom utländska och svenska nättidningar
08.00: Matte (jippie!)
09.15: Fysik (2 timmar - YES!)
11.30: Lunch (Brukar oftast äta ensam och läsa en bok samtidigt)
12.30: Historia
13.45: Gymnastik (trist, gillar inte att hoppa omkring och svettas)
14:20: Duscha (också trist, det är nämligen regel på att duscha och draperierna är så tunna)
14:40: Biologi (Äntligen! Även det ett favoritämne!)

Skoladagen slut - men inte studietiden!

Efter skolan på tisdagar och torsdagar undervisar jag mindre begåvade elever som en sorts läxhjälpare. Man kan faktiskt säga att jag är som en lärare då. Jag tycker det är mycket roligt att hjälpa dessa elever med läxorna, men tyvärr finns det ju ett och annat rötägg i läxgruppen. Jag vill inte nämna några namn, men sist jag var läxhjälp så smög DEN eleven fram till mig när jag höll på att hjälpa en annan elev med ett svårt mattetal och stoppade in ett suddgummi innanför mina byxor.

Mycket dåligt gjort.

God natt!


Bild på draperi från omklädningsrummet. Som ni ser är de nästan genomskinliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0