Första måndagen utan skola

Idag gick jag inte till skolan eftersom jag numera är utexaminerad gymnasiestudent. Allt känns lite konstigt och deppigt. Försökte underhålla mig själv med några gamla kemiprov som jag hade kvar frågorna till. Alla rätt. Men det spelar liksom ingen roll. Det finns ju ingen som kan rätta eller betygsätta provet. Hade någon betygsatt det hade jag nog fått MVG plus. (Jag hade ju alla rätt - trots att jag inte läst just det som provet handlade om på väldigt, väldigt länge).

Funderar på att skaffa ett sommarjobb. Jag var uppe på Svenska Akademin i förmiddags för att se om de hade något ledigt - det hade de inte. De hänvisade mig till kommunens hemsida. Där kunde jag hitta jobb som "parkstädare" eller "ogräsplockare". Inte riktigt min typ av arbete om man säger så. Inte för att jag inte tycker om ordning och reda och att ha det fint och städat runt omkring mig, utanför att jag dels är väldigt allerigisk mot pollen (svårt att vistas utomhus i längre perioder), samt att jag har en sjukdom i knäskålarna som gör att jag inte kan ligga på knä och rensa ogräs mer än någon minut. Jag hade med andra ord inte kunnat göra ett bra jobb.

Är det någon som har någta tips på sommarjobb så får ni gärna skriva i kommentarsfältet. Jag har tidigare jobbat som:

- Extra hjälplärare i gymnasieklass.
- Mänsklig miniräknare åt en proffessor som gjorde ett experiment där han skulle leva utan miniräknare i ett år.

Det enda jag längtar efter nu är att universitet ska börja!!!

Längtar så till det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej , om man skulle vilja ha dig som privat lärare , går det??:)

2012-11-19 @ 22:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0