Igår tog jag studenten.

Igår tog jag alltså studenten.
Jag satt med mina (mycket fina) studentkläder i vagnen och framför mig travade hästen Copernicus som jag döpt själv. Dessvärre kunde han inte matte. Copernicus är min favoritmatematiker, därav namnet på hästen.

Fiolen spelade ljuvligt må jag säga. Ända tills vi kom ut på vägen var det underbart.
På vägen väntade däremot en hel del studentflak. Johan, lömska, lömska Johan hällde öl på mig (!!!) och Raoul kastade sedan ölburkarna på mig.
"Alltså, gud vad du är tråkig Walter!" sa hela klassen och pekade på hästen och vagnen. Som att jag bryr mig! Jag kan ej vistas på flak på grund av att jag inte vill förstöra min hörsel.

Jag sade till "chauffören" som med andra ord styrde hästen, att köra in på ängen istället. Det gjorde han! Jag satt och fullständigt njöt av solens strålar. OBS! Självklart hade jag solskydd.

Handelshögskolan i Göteborg, here I come! Ser så himla mycket framemot ännu fler roliga kunskaper. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0