144 av 146

Idag har jag en riktigt deppig dag. Fick just tillbaka nationella provet i matematik och hade två fel. Således bara 144 av 146 rätt. Jag hade fått -2 poäng för att jag hade råkat skriva ett "roten ur-tecken" så att det såg ut som ett "v" (matematiska betäckningen för volym, för er som inte visste). Jag hade alltså svarat helt rätt på frågan, men jag hade skrivit tecknet på hur jag kom fram till det fel. Så. Himla. Klantigt. Jag är jätteledsen. Har aldrig någonsin fått två fel på ett prov. Det värsta jag har kunnat tänka mig är ett fel, som jag fick när jag hade varit i St. Peterburg, där jag tittade på historiska museum m.m och fick en förskräcklig huvudvärk och illamående efter flygturen.

Dessutom när jag fick tillbaka provet så snodde min klasskamrat Johan provet och höll upp det för hela klassen och skådespelade att han var jag och skrek: "Uhhhuhuuuu... jag heter Walter Turesson, och jag fick tvåååå feeeel på mitt prov...uhhuhhhuuuu!!! Gud va dåålig ja är på matte, jag måste vara vaken hela natten och plugga så jag får MVG+++++". (OBS. OBS. OBS. Johan hade ett stort fel - det finns inte MVG+++++, det maximala är MVG+)

Extremt omoget gjort av Johan. Jag satt bara tyst på min plats och gav honom ingen som helst uppmärksamhet för vad han gjorde. Ett riktigt typexempel på en avundsjuk person är han, Johan, och sådana ska man bara ignorera. De som har ett svagare matematiskt intellekt än jag provoceras ofta av mina goda studieresultat.

Så Johan - vi ses på universitet.... NOT!! (Han lär inte komma in med sina betyg).

Jaja... nu ska jag gå förbi urmakaren och hämta ut min Master Mathemathic klocka. Raoul i min klass hoppade på den efter gympan så jag fick lämna in den på lagning och den skulle vara klar idag. Tänker sitta och ta tid på olika saker hela kvällen!!


Kommentarer
Postat av: Johan

Hahaha! Walter - jag har ingen lust att gå på universitet i alla fall! Jag kommer att börja jobba på min pappas yachtföretag efter skolan (lyxbåtar).

2011-05-27 @ 16:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0