En till dag i skolan. Underbar dag, som vanligt.

Hej, alla läsare!

Idag hade vi Historia. Mycket intressant. Latinämnets ställning i den Svenska Gymnasieskolan, en studie av förändringar med fokus på 1900 - talet.

Vi hade ett prov som för mig gick på 1,07 timmar. Vi hade fyra timmar på oss, men med tanke på mina otroliga kunskaper i alla ämnen i hela skolsystemet så kanske ni förstår.

Jag hade med mig ett päron och en baugette. Baugetten var 50 centimeter och 8 millimeter lång. Arian hann jag inte räkna ut innan vi skulle börja med provet. Inte päronet heller.

Många hade med sig godis, men jag vet att det inte förbättrar hjärnans celler att tänka ut, komma på och planera. Därför hade jag med mig ett päron och en baugette.

Jag fick sitta kvar med provet tillsammans med min favoritlärare Lars. Alla mina lärare älskar mig, inte för att skryta. Men de gör det. Och jag älskar i princip alla lärare.

Pia, svenska:
Du har väldigt bra kunskaper, Walter. Det vet du.
Lars, matte och engelska: Du är himmelens bra på allt du, Walter.
Karl, engelska: Oj oj, detta är för lätt för dig.
Eva, biologi: Walter, du passar knappt in som Tredje Ring - elev. Du borde börja Universitetet på momangen.
Iris, historia: Du har ett rikt kunskapsförråd som du kommer att ha hjälp av i livet.
Anne-Charlotta, drama: Du har en inlevelse i det du läser, i det du spelar. Du kommer komma långt i livet, Walter -  min vän. Fortsätt att öva på replikerna, fortsätt överspela, det är jättebra, Walter.

Den enda läraren som någonsin sagt något negativt är gymnastikläraren Tommy Falkenbhurg:
Tommy: Du måste jobba på din kapacitet till att springa! Det ser inte alls bra ut nu, Walter. Du måste öva som sjutton om du ska komma långt i Friidrott.

Jag vill inte ens komma långt i Friidrott. Det är mattematik jag vill komma långt i.
Det enda jag vill komma långt i inom idrotten och friidrotten är teorin - eller det är det enda jag är bra på, även om jag ändå får VG + + i det. Mycket nöjd, eftersom att Idrott är en svårighet för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0