Idag hände något förskräckligt.

Idag hände något förskräckligt.
Som ni vet, om ni läst min blogg innan, är jag extralärare till några på mellanstadiet i skolan bredvid mitt gymnasium.
För att förtydliga detta, var jag extralärare idag (varje Torsdag och Tisdag inträffar mitt utlärande).
Det går mycket bra, förutom en gång då en elev lade ett suddgummi innanför mina bekväma långbyxor som jag har på mig varje dag (OBS! tvättar dem förstås) tillsammans med en valfri skjorta och en kavaj med servett i högra bröstfickan.
Nog om det, back to the point som man säger på engelska.
Idag hände det.
Eftersom att jag är extralärare har jag även fått ett rum där jag lär ut.
Walter-rummet kallar eleverna det, men egentligen heter det Höstrummet. I höstrummet lär jag ut Engelska, matte (mitt bästa ämne!) och ibland Svenska. Jag är ju mycket bra och har MVG i alla ämnen, men dessa är mina absolut bästa, som jag egentligen, enligt mig, borde få MVG + i.
Idag när jag kom in satt för ovanlighetens skull redan eleverna där. Det var väl bra, tänkte jag glatt. Eleverna verkade också osedvanligt glada, och pekade diskret mot tavlan. Men jag brydde mig inte, jag var alldeles fokuserad i mitt utlärande, som vanligt. (Jag har blivit tillsagd att jag är den bästa och mest fokuserade extraläraren, så himla stolt! Men det visste jag ju redan, egentligen. Jag blev inte så väldigt överraskad.)
Tillslut kunde jag inte hålla mig längre. Jag tittade bak och vred på huvudet lite smått. På svarta tavlan stod det:
WALTER, sluta undervisa oss!!!!! Det må ha varit ännu flera utropstecken.
Men ordet undervisa kom de i alla fall ihåg. Det ordet lärde jag dem.
Självklart ska jag inte sluta undervisa dem.
Efter att vi tagit ett allvarligt snack, med min ton på skarpen, sa dem att det bara var ett skämt.
Såhär såg Svarta tavlan ut efter att jag förmanat eleverna att tvätta dem. De gjorde det mycket slarvigt, men det fungerar.

Kommentarer
Postat av: Mari

USCH DÅ!!! :O hoppas att du överlever..-.-

2011-05-26 @ 15:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0