MASTER MATHEMATIC - CLOCK.

Idag sitter jag hemma och pluggar. Riktigt roligt! Jag tröttnar faktiskt aldrig på plugget. Det är trevliga stunder - och jag är så lycklig över att bli belönad med det (bra betyg så att säga).
Klockan är 00.00.00, jag ska trycka på exakt den sekunden. Jag har bra reflexer.
De enda gångerna jag rör på mig på helgerna är när jag tar min morgonpromenad 07.00 som ska ta exakt 30 minuter från dörr och tillbaka till dörr. Har min Master Mathematic Clock på mig, som vanligt.
Lista på vad min master Mathematic - clock gör.
  • Den tar tid mycket väl.
  • Räknar steg.
  • Räknar avstånd från närmsta sak som är över 5 meter.
  • Ser självfallet vad klockan är, utan att behöva ställa in eller liknande blir klockan från sommartid till vintertid eller tvärtom.
  • Den kan ställa in alarm av sig själv genom min blick. Om jag kollar med spända ögon på den ställer den in sig till att ringa kl. 06.00.
  • Den räknar hur långt man sprungit i kilometer, inte bara steg.
  • Visar vad vädret är, helt korrekt.
  • Kan vara inne på mattematik - sidan MATHFORLIFE.com som just nu är avstängd... (Jag grät faktiskt i flera dagar över detta! Det är allvarliga saker vi pratar om - MATHFORLIFE var en underbar och osedvanligt lärorik sida.)
  • Ser vems namnsdag det är.
...Och mycket mer faktiskt. Allt detta i en enda 5 kvadratcentimeters stor och runt platta och några knappar på sidan.
Jag är mycket nöjd med den och är en av de få 20 utvalda som fått den i hela världen, för att jag blev klar med en 10 sidors - multiplikationstävling först av alla. På 50 sekunder blev jag klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0