Morgon-schema.

Såhär kommer morgonen imorgon att se ut:

06:00 - Jag vaknar.
06:05 - Jag klär på mig.
06:15 - Läser noga igenom alla nättidningar. (Ca 30 st, känner jag till.)
06:40 - Läser noga igenom alla tidningar vi får hem som jag prenumererar på. (Dagens Nyheter, Aftonbladet, Dagens Industri, Norrtälje Tidning, Mitt i Lidingö, Lidingö Tidning, Expressen osv.)
07:00 - Äter frukost, risgrynsgröt, två mackor med ost och skinka, en portion med mild lättyoghurt och Müsli, tre äpplen äter jag även, men två av dem tar jag med till skolan för mellanmål. Det är mycket viktigt med mellanmål.
07:30 - (Man ska ha god tid på sig att äta sin frukost). Jag sätter på mig skorna, knyter dem.
07:40 - Jag går i lugn och sansat takt till bussen.
07:57 - Bussen lämnar busstationen.
08:07 - Bussen anländer till skolstationen.
08:08 - Jag måste springa till klassrummet för att hinna till 08:15.
08:15 - Jag går in i klassrummet när min Extreme mathclock - slår 08:15:00.
08:15,5 - Min lärare ler mot mig och säger: Inte en sekund för sent eller för tidigt.

PS: Om ni undrar varför jag prenumererar på Norrtälje tidning och Lidingö - tidningar, så är det för att jag även vill veta vad som händer utanför Stockholm stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0