Upprörd!

Nu är det studentskivor var och varannan dag och det hör väl kanske examen till. Men någonstans tycker jag att det har gått för långt när hela 15- 28% av klassen helt och hållet struntar i förmiddagslektionerna dagen efter en studentskiva! Ofta är det samma 15-28% som är borta, och jag kan ju i och för sig säga att det inte direkt är de med högst betyg som väljer att inte komma.

Är man så ansvarslös att man tar beslutet att gå på en studentskiva dagen innan skoldag så är det väl ändå rimligt att man går hem i ordentlig tid så att man orkar upp ordentligt på morgonen? Det är ju faktiskt nu man kan göra ett sista ryck i de ämnen som man inte riktigt är nöjd med sina resultat i för att kunna få upp sitt betyg tills examen. (OBS. Gäller inte mig, jag har redan högsta betyget i alla ämnen utom idrott).

Jag har pratat med idrottsläraren om att införa schack som en del av det betygsgrundande studieresultatet. Schack är en urgammal sport som utövats i tusentals år. Således mycket viktigare och utvecklande än exempelvis spökboll eller hoppa bock.

Kommentarer
Postat av: Runa

Vad tycker du om min blogg?

Får du MVG i allt? Duktig!



Svara i mitt bloggsvar tack!

2011-05-11 @ 14:24:09
URL: http://geishas.blogg.se/
Postat av: Walter

Ja, jag har MVG i allt utom gymnastik. Tänker läsa till civilekonom OCH civilingenjör. Sen vill jag gärna börja jobba med något inom industrin. T.ex. papper.

2011-05-11 @ 14:42:56
Postat av: Runa

Är du inte bra på gymnastik? Vadåra?

Mitt favorit ämne är nog engelska!



Varför är du inte bra i gymnastik. Jag gillar din blogg men du borde ha någon bild, inte på dig kanske men på något annat. Jobbigt med bara text och kanske skriva något ANNAT än bara skolan.......blir lite tråkigt kanske........ :) gör du aldrig/inte smileysar?

2011-05-12 @ 14:41:46
URL: http://geishas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kolla gärna in mitt senaste inlägg om c-stringen!!

vad tycker du om dem? :)



Ber om ursäkt om du inte vill ha sånt här!!

2011-05-12 @ 15:00:35
URL: http://franceaemelie.blogg.se/
Postat av: Mvgeleven svarar

Till Runa:

Nej! Jag gör aldrig "smileys". Tycker ej att det tillför något i en text.

Det förstör i alla fall mina texter - och många andras.



Självklart är det trevligt med människor som visar sina känslor - men smileys är ingenting för mig.



Jag försöker hålla mig hemlig, därför har jag endast lagt upp bilder på halva mitt ansikte, men det syns ej nu, eftersom att jag raderat inlägget.



Jag är inte bra i gymnastik för att jag tycker inte om det. Jag vet att man blir mer intresserad och glad i saker som man tycker om.



Tack för din kommentar.

2011-05-12 @ 21:02:07
URL: http://mvgelev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0