Tid.

Hej, alla läsare.
Idag var det gymnastik i skolan, usch så trist.
Men jag sprang 30 meter på fyra minuter, trettiotvå sekunder och sju hundradelar. (Tog tid med min "master mathematic - clock" som jag rekomenderar starkt till er som är intresserade av tid, som jag.) Nytt rekord, med andra ord. Kommentera gärna vad ni tyckte om mitt resultat.

De som stod bakom mig i kön jublade inte, mycket ohyfsat. De skrattade och pekade smått elakt, men jag tog det bra. Jag kände mig mycket uppskattad i alla fall.

Efter skolan har jag pluggat.
Mattematik (ca 5 uppslag på 10 min).
Biologi (läst igenom hela boken för 30:onde gången, den är lika lärande varje gång! Jag läste 500 sidor + sju rader + fem ord, det tog ca 20 minuter. Ni kanske tycker att jag slösar tid, men jag vet att jag blir klar med allt annat så fort ändå).
Geografi (endast 3 uppslag, gick på 5 minuter.)

Detta tog 33 minuter, 58 sekunder och 6 hundradelar inkl. skjuta ifrån mig matteboken, ta tag i biologiboken osv.

Sedan läste jag om det periodiska systemet.
Alliminium, Litium och Arsenik. Att läsa igenom en bok om varje (Alliminium - boken innehöll 104,5 sidor. Litium - boken 99 sidor - 3 rader. Arsenik boken 107 sidor exakt.)
Det var 310,5 sidor minus tre rader för att vara noga.
Det tog: 14 min, 5 sekunder och 2 hundradelar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0